חפש
צרו קשר

אל תיתן לעיכוב החלטה על הטמעת מערכת ERP לפגוע בעסק שלך

אל תיתן לעיכוב החלטה על הטמעת מערכת ERP לפגוע בעסק שלך

אל תיתן לעיכוב החלטה על הטמעת מערכת ERP לפגוע בעסק שלך
מאת:  יעקב כהן, מנהל מכירות SMB בחברת Intentia, המייצגת את פתרון ה- ERP המוביל מבית Infor -  Infor M3
פורסם ב ERP.ORG

בעולם מושלם, פונקציונליות וקלות השימוש הם הקריטריונים המובילים שבהם משתמשים היצרנים בעת ההחלטה לרכוש, להחליף או לשדרג את פתרון ה- ERP (Enterprise Resource Planning) שלהם. לרוע המזל, בעולם האמתי, שיקולי עלות תופסים את הבכורה. מנהלי ארגונים מודאגים מהמחיר, לא רק של רכישת הפתרון, אלא גם מהמחיר של יישום, תמיכה ותחזוקה. יתר על כן, קיים חשש משמעותי כי יישום ERP יגרום לשיבוש משמעותי בתפעול השוטף של העסק, שיגרום לו לאבד מיקוד, או אפילו "לשבור" תהליכים עסקיים שהארגון ראה בהם בסיס להצלחה.
מקובל לשמוע סיפורי אימה על יישומי ERP שחרגו מהתקציב והניבו ROI מועט. מסיבות אלה, לעיתים קרובות, בחירת מערכת ERP אינה מסתכמת בהבדלים בין כמה פתרונות של כמה ספקי תוכנה שונים; אלא בחירה בין לרכוש פתרון או לא לרכוש כלל. לעתים קרובות מדי, היצרנים, ובמיוחד אלה שנמצאים בשלב צמיחה, בוחרים שלא לעשות דבר ולעכב את רכישת ה- ERP למועד מאוחר יותר.
אמנם נכון, כי עיכוב החלטת רכישת ERP ימנע מהארגון לבזבז כסף בטווח הקצר, אך עליית הפרודוקטיביות והשיפורים העסקיים שהעסק יפספס עולים בהרבה על העלויות. עבודה עם טכנולוגיה ישנה מונעת מעסקים לנצל פתרונות מודרניים המספקים פונקציונליות רבה יותר וקלים יותר לשימוש. לעסקים ללא מערכת ERP בכלל, אין יכולת להתמודד ולתמוך בצמיחה. ללא הטמעת פתרון ERP מודרני, היצרנים אינם יכולים לתמוך במודלים עסקיים חדשים ולא יחוו את השיפורים במדדי ביצועים של מערכות עיקריות, המגיעים עם יישום ERP מוצלח.
זו הסיבה שהדוח של קבוצת Aberdeen "הערך של שדרוג ה- ERP: שמירה על טכנולוגיה מודרנית" מצא כי יש סיכוי גדול יותר, ב– 66%, כי החברות המובילות יישמו את הגרסה המתקדמת ביותר של מערכות ERP.
 זה מה שהעסק שלך מפספס כשאתה שוקט על השמרים:
 ■ גישה לפונקציונליות ושיטות עבודה מומלצות חדשות. ענף הייצור משתנה. יש לתמוך במודלים עסקיים, מוצרים, מיקומים וחששות רגולטוריים, וייתכן שטכנולוגיה ישנה לא תוכל לתמוך בעסק שלך בסביבה החדשה. ספקי פתרונות ERP מוסיפים באופן שוטף שיטות עבודה מומלצות חדשות, לרוב ספציפיות לתעשייה, לפתרונות שלהם שיבטיחו את התחרותיות. הדבר ייתן לארגון שלכם את הגמישות לתמוך בצמיחה ככל שהעסק משתנה לאורך השנים.
היכולת להשתמש בטכנולוגיה מתפתחת. אנליטיקות, ניידות, ענן, רשתות שותפים ו"אינטרנט של הדברים (IoT)" הופכים למאפיינים בסביבת הייצור המודרנית. לדוגמה, שימוש ב- IoT ואנליטיקות יחד יכול לעזור לתמוך בתחזוקה חזויה ולאפשר רווחים גדולים יותר במודלים של שירותים חדשים. פתרונות מיושנים אינם יכולים לתמוך בחידוש זה.
 ■ קלות שימוש. אינך יכול להשיג החזר ROI של ERP אם העובדים שלך אינם יכולים להשתמש ב- ERP שלך. הפתרונות המעודכנים הם ידידותיים יותר למשתמש, ומעודדים את העובדים שלך לחפש נתונים ולשלב אותם בקבלת החלטות.
 ■ הפוטנציאל למשוך ולשמור על עובדים. אתגר מרכזי עבור היצרנים כיום הוא שילוב עובדים עם שנים של ידע ייחודי ומומחיות ייצור עם דור חדש של עובדים שפחות נוטים לצאת לקריירה בייצור. ללא משאבים אלה החברה שלך לא יכולה להתקיים. הדור החדש הזה של עובדים דיגיטליים דורש טכנולוגיה ידידותית למשתמש ותומכת בצורת העבודה המתאימה להם. משמעות הדבר היא תוכנה המשקפת את המראה והתחושה של אפליקציות, בהן הם משתמשים בחיי היום יום ותומכת בגישה מידית לנתונים ושיתוף פעולה. עבור יצרנים רבים, פתרונות ERP מודרניים היוו את המבדיל העיקרי כאשר הם מתמקדים בדור עובדים זה.
 ■ שיפורים במדדי הביצועים העיקריים. לפי קבוצת Aberdeen, ארגונים שהטמיעו את גרסת ה- ERP המתקדמת ביותר, ראו יתרונות משמעותיים יותר במדדים כגון אספקה ​​מלאה ובמועדה, פניות מלאי, תאימות פנימית של לוח הזמנים והפחתת עלויות התפעול. היתרונות הללו יבואו לידי ביטוי באופן אקספוננציאלי לעומת היצרנים ללא מערכת ERP בכלל. לשיפורי ביצועים אלה השפעה ישירה על השורה התחתונה, שעשויה לשלם עבור פתרון ה- ERP.
אל תתנו להחלטה לעכב אתכם. אתם עשויים לחשוב שאתם חוסכים כסף, אבל לחכות ליישום, החלפה או שדרוג של מערכת ERP רק יפגע בכם בטווח הרחוק. הגישה למאפיינים המתקדמים ביותר והטכנולוגיה המתעוררת יחד עם השימושיות המשופרת תוביל ליתרונות עסקיים המאפשרים לארגונים להישאר תחרותיים. ספקי ה- ERP של ימינו מציעים מאיצי יישום מהירים המאפשרים לעסקים שלכם לקום ולפעול במהירות עם רמת שיבוש מינימלית. אם תחכו, אתם רק מעכבים את העסק שלכם.

אל תיתן לעיכוב החלטה על הטמעת מערכת ERP לפגוע בעסק שלך


אל תיתן לעיכוב החלטה על הטמעת מערכת ERP לפגוע בעסק שלך

אל תיתן לעיכוב החלטה על הטמעת מערכת ERP לפגוע בעסק שלך