חפש
צרו קשר

כיצד טכנולוגיה מסייעת לשלוט בייצור העונתי והדינמי בתעשיית האופנה?

כיצד יצרני האופנה יכולים להתאים את עצמם לשינויים הדינמיים בשוק?

עונות האופנה, לא רק שאינן תמיד חופפות את ארבע העונות בלוח השנה, אלא גם מושפעות מאירועים גלובליים דוגמת משבר הקורונה – כיצד יצרני האופנה יכולים להתאים את עצמם לשינויים הדינמיים בשוק?

מאת: גיל פישל, מנהל מוצר Infor M3 בחברת Intentia, המייצגת בישראל את פתרון ה- ERP המוביל, Infor M3

ענף האופנה פועל במחזוריות של עונות, שמחייב את יצרני האופנה בתכנון קפדני של ייצור ומלאי עונתי. עונות האופנה, לא רק שאינן תמיד חופפות את ארבע העונות המוכרות לנו בלוח השנה, אלא גם מושפעות מאירועים גלובליים, דוגמת משבר הקורונה שתוקף אותנו בימים אלו. יתרה מכך, הןיכולות להשתנות בין חברת אופנה אחת לאחרת. ישנן חברות, בדרך כלל רשתות שיווק גדולות, שמשיקות קולקציה חדשה כל מספר שבועות, וישנן חברות, דוגמת בוטיקים של אופנה עילית, שמשיקות קולקציה רק פעמיים בשנה. היכולת לעצב, לייצר ולשווק את הקולקציות בזמן הנכון לשוק, עומדת בבסיס פעילותן של חברות האופנה.

גיל פישל. צילמה: נטליה דונדואה

מאחר שקיימת שונות כזאת בעונתיות בין חברות האופנה, יצרני האופנה, המספקים למותגים את המלאים, חייבים בתכנון קפדני מאד על מנת לעמוד בלוחות הזמנים של כל לקוח. היצרנים במקרים רבים מייצרים קווים רבים של מוצרים למספר רב של מותגי אופנה במקביל, דבר שגורם למורכבות רבה מאד.

מעבר לשונות הקולקציות בין עונה לעונה ולריבוי המותגים, יצרני האופנה צריכים להתמודד עם ייצור חופף של אותו מוצר לעונות שונות או למותגים שונים. לדוגמה, בתחום ההלבשה התחתונה, המוצרים עצמם עשויים להיות זהים לחלוטין בין הקיץ לחורף או בין מותג זה או אחר, אך הם משווקים וארוזים במעטפת שונה או עם תווית שונה, המייצר חווית לקוח ייחודית לכל עונה או מותג.

המורכבות עימה מתמודדים יצרני האופנה הינה תכנונית וייצורית כאחד. בעת ובעונה אחת הם צריכים להתמודד עם ייצור למותגים רבים ואף לייצר מוצרים זהים לעונות שונות, ולפיכך להגדיר עצי מוצר נפרדים לכל מוצר ומוצר – בין היתר, עבור כל מוצר עליהם להטמיע את העיצוב, להגדיר אותו בהתאם לכל עונה, להזמין מלאי מדויק של בדים, חומרי גלם ואריזות.לייצר דוגמאות, לבצע בדיקות איכות, לצאת לייצור מלא ולשחרר את המוצרים בזמן האספקה המתאים שנקבע בהתאם לעונה – וחוזר חלילה במחזור אינסופי של עונות.

מורכבות זאת, ללא פתרון ERP מתקדם המותאם לתעשיית האופנה, עשויה לגרום לפגיעה משמעותית ביעילות הייצור, ניהול מסובך הכולל רשימת מרכיבים בלתי נגמרת, ריבוי איים של מערכות שלא תמיד "מדברות" אחת עם השניה, טעויות חוזרות ונשנות, תקורה גבוהה לארגון בשל עבודה כפולה ומכופלת של כוח האדם ופגיעה במכירות ובמוניטין בטווח הארוך.

מודרניזציה של ERP והתאמה ספציפית לדרישות של ענף האופנה הן קריטיות להצלחה של יצרני האופנה בשוק הדינמי במשברים, בשינוייםובאתגרים התקופתיים עימם הם מתמודדים. שימוש במאפיינים ייעודיים לתעשיית האופנה, מהווים נדבך חשוב בניהול נכון וחסכוני של תשתיות מערכת ה ERP . פתרונות ERP מתקדמים מציעים יכולות אוטומציה וניהול חכם של הפריטים על פי עונות וקולקציות, ומבטיחים עמידה בלתי מתפשרת בדד-ליינים ובדרישות המגוונות של כל לקוח ולקוח. זאת, עם תמיכה חזקה בייצור ובנראות של שרשרת האספקה, ​​כמו גם בניהול מלאי. היכולות כוללות בין היתר חיזוי, תכנון ותזמון הייצור, תכנון של נפח הייצור, בקרת משאבים, דיווח זמן, תמחיר ייצור מפורט, ניהול נכסים, תכנון תחזוקה וסטטיסטיקה. כלי תכנון ותזמון ייצור ספציפיים עם ניתוח תרחישים הם חשובים במיוחד לצורך תפעול תקין של עונתיות.

כיצד טכנולוגיה מסייעת לשלוט בייצור העונתי והדינמי בתעשיית האופנה?


כיצד טכנולוגיה מסייעת לשלוט בייצור העונתי והדינמי בתעשיית האופנה?

עונות האופנה, לא רק שאינן תמיד חופפות את ארבע העונות בלוח השנה, אלא גם מושפעות מאירועים גלובליים דוגמת משבר הקורונה – כיצד יצרני האופנה יכולים להתאים את עצמם לשינויים הדינמיים בשוק?