חפש
צרו קשר

התאווה הקולינרית של המיליניאלים מאיצה חדשנות טכנולוגית בתחום המזון והמשקאות

בני המילניום הופכים להיות המניעים החדשים של הכלכלה בישראל, וההעדפות שלהם משפיעות על תעשיית המזון והמשקאות, שנדרשת לעמוד בקצב.

התאווה הקולינרית של המיליניאלים מאיצה חדשנות טכנולוגית בתחום המזון והמשקאות

מאת: גיל פישל, מנהל מוצר Infor M3 בחברת Intentia, המייצגת בישראל את פתרון ה- ERP המוביל, Infor M3 
פורסם ב ITNEWS- פורטל המחשוב העסקי וההיטק של ישראל

 

גיל פישל. צלמה נטיה דונדואה

בני המילניום הופכים להיות המניעים החדשים של הכלכלה בישראל, וההעדפות שלהם משפיעות על תעשיית המזון והמשקאות, שנדרשת לעמוד בקצב. המיליניאלים, שנולדו בתחילת שנות השמונים עד 1996, לעתים קרובות מוכרים בגלל דעותיהם הנחרצות, עמדות חברתיות נלהבות ונטישת מסורת, כמו בעלות על מכוניות או השקעה בדירות. אמנם, הם מואשמים בחיסול מגוון רחב של מוצרים, מסבונים ועד מפיות נייר, אך אנו יכולים להודות להם על ריבוי של חטיפים עשירים בחלבון וארוחות מוכנות לאכילה מהמכולת. כל אלו הם תוצרים של דרישת המילניאלים לנוחות – מבלי להקריב את הטעם או המרכיבים הבריאים.

עידן עשיר של חדשנות משבשת יעצב עוד יותר את הענף בעקבות הטרדנים העוטפים את המיליניאלים. לכן, השימוש בטכנולוגיה שתומכת בהשקות מהירות למוצרים חדשים, תגובות זריזות לנתוני חיזוי וידע אינטימי אודות הלקוחות, יהפכו חיוניים יותר ויותר.

היזהרו

לא כדאי לשגות בשיפוט התנהגותם של המילניאלים, הם מורכבים ויש בהם עומק.  לדוגמה, לאחרונה נאמר כי המילניאלים יוצרים בעיות לעסקי הטונה המשומרים, מכיוון שאין בבעלותם פותחני קופסאות שימורים. אלפי צרכנים צעירים זועמים הגיבו במדיות החברתיות עם גלי נתונים על טביעת הרגל הפחמית של כל פחית טונה, ההשפעה על הסביבה והסכנות של דיג יתר באוקיינוסים. המילניאלים הם פעילים בלבם, חמושים ביכולת להשתמש במידע שבאינטרנט לצורך כריית נתונים המוכיחים מקרה. במילים אחרות, אל תקפצו למסקנות מדוע הם עושים – או לא עושים – בחירות מסוימות.

 

כיצד יכולה הטכנולוגיה לעזור?

הזריזות חשובה מתמיד. היצרנים יצטרכו לבצע מודרניזציה של תהליכים, ממחקר ופיתוח ועד ניהול שרשרת אספקה, כדי להגיב מהר יותר למגמות השוק המשתנות במהירות. טכנולוגיה תעזור לחברות להתמודד עם האתגרים שהם חווים בעזרת הפתרונות הבאים:

  • פתרונות ניהול מחזור החיים של המוצר יסייעו לחברות להתמודד עם שוק חדש, עם טעמים חדשים, הצעות מוצרים חדשות ודרכים חדשות לארוז מזון – בין אם הוא מיועד למסעדות או למדפים בחנויות מכולת.
  • בקרת איכות תהיה חיונית בשמירה על טריות, עקביות הטעם וחזות ויזואלית טובה. כל אלה חשובים לטובת לקוחות תובעניים.
  • רשתות שרשרת אספקה ​​מקושרות יעזרו להבטיח אספקה ​ של רכיבים במועד ולניהול העקביות.

מגמות שוק שרצוי לעקוב אחריהן

הצעות מקומיות – המילניאלים מעריכים אוכל שמיוצר מקומית, במיוחד סלטים ארוזים טריים. תוצרת ממגדלים מקומים וסלטים ארוזים הם טריים וחוסכים נסיעה לחנויות. כדי לענות על דרישה זו, יהיה צורך בחממות אזוריות נוספות, כך שניתן יהיה לגדל מזון ברחבי הארץ בכל ימות השנה. מזון שמגדלים בבית ובסביבות מבוקרות עשוי להיות בטוח יותר מפני מזהמים סביבתיים או מזהמים אחרים. בנוסף, תוצרת מקומית עובדת לעתים קרובות באופן הידרופוני, מה שהופך אותה לידידותית יותר לסביבה.

אותנטיות רבה יותר – הצרכנים של היום רוצים מוצרי מזון באיכות של ארוחות איכותיות במסעדה. ריבוי תכניות הריאליטי, המציגות שפים ואתגרי בישול, עורר גם את התשוקה לארוחות "בהשראת שף". המילניאלים רואים שפים מבשלים ארוחות במטבח, ולא במפעל גדול לעיבוד מזון תעשייתי, והם רוצים להיות מסוגלים לעשות את אותו הדבר במטבחים שלהם. מגמה זו תביא לביקוש של יותר ערכות של ארוחות ומנות ראשונות מוכנות להכנה שמשלבות את הרעננות עם הנוחות של אוכל מוכן.

שחקנים חדשים שמאתגרים את המסורת – באופן מסורתי, שחקני המזון הגדולים הניעו את מרבית החידושים בענף, עד לאחרונה. כעת, שחקנים חדשים הם אלה שמחדשים. הם בעלי השפעה רבה על חטיפי אנרגיה, גלידות, פרוביוטיקה ומזונות ומשקאות מועשרים בויטמינים או אנזימים. לרוב מדובר במותגים אזוריים קטנים. חברות גדולות מוצאות לעיתים כי רכישת סטארט-אפים חסכונית יותר ומהירה בהרבה מפיתוח מו"פ משלהם סביב קווי מוצרים מתמחים. קוקה קולה היא הבעלים של Honest Tea; ו- PepsiCo עבדה עם חקלאים קטנים באתיופיה.

צרכנים מצפוניים-  בעוד שבייבי בומרס קוראים תוויות על מנת לקבל מידע על כמות קלוריות ואחוזי שומן, בני דור המילניום רוצים לדעת היכן גדל האוכל, מהי טביעת הרגל הפחמנית שלו, ואם טיפלו בחיות באופן אנושי. קיימות עברה לראש סדר העדיפויות. המילניאלים מודעים היטב לנושאים סביבתיים ומוכנים לתמוך באידיאלים שלהם גם אם ההוצאות שלהם גדולות יותר. מכלי אריזה מפלסטיק ואריזה מוגזמת שאינם ניתנים למחזור לא יועברו לסדר היום.

מזון בריאות בשילוב עם טעמים אקזוטיים, נמצא במקום גבוה בסדר העדיפויות. חטיפים לא שגרתיים הם להיטים גדולים: כמו פודינג זרעי צ'יה, גרגירי חומוס קלויים וסורגום מוקפץ.

לעמוד בציפיות של המילניאלים

ליצרני המזון והמשקאות יש כלים טכנולוגיים רבים שבהם ניתן להשתמש כדי לעזור להם לעמוד בציפיות של המילניאלים. הדור המיומן והדיגיטלי הזה מורגל לסיפוק מידי בלחיצת כפתור. היצרנים יכולים לפגוש את הצרכנים האלה בטלפונים שלהם. סחר אלקטרוני, פורטלים מקוונים, אתרי אינטרנט, סקרים, עלוני מידע, פודקאסטים ומדיה חברתית הם כלים שיצרנים מכל הגדלים יכולים למנף.

היצרנים יהפכו להיות ממוקדים אזורית. על ידי מינוף תוצרת מגידול מקומי עם נתוני לקוחות אזוריים, מותגים יכולים ליצור מבחר מוצרים שיתאימו לצרכים המדויקים של תרבות וקהילה ספציפים. למידת מכונה (ML)  ואינטליגנציה מלאכותית (AI) מאפשרים התמקדות אזורית זו וניתוח שיוכל ליצור בחירות נוספות, ולהציע לצרכנים הצעות מיוחדות מחנויות מכולת או מסעדות מקומיות. טיפול מיוחד מסוג זה הוא מה שמילניאלים כבר חווים בשירותים דיגיטליים, כמו נטפליקס ואמזון.

מעורבות לקוחות אינטימית פירושה הקשבה פעילה למה שהלקוחות רוצים – ופעולה בזמן. למרבה המזל, בני דור המילניום שמחים מאוד לומר לך את רצונם. הם מאוד קולניים ומביעים בבירור ציפיות. אבל, האם היצרנים מוכנים להקשיב ולפעול? הקונים הבררניים של היום הם שופטים ממולחים של מוצרים, ערך וקיימות. היצרנים צריכים להישאר מודרניים, רלוונטיים, ממוקדים בחדשנות ומשביעי רצון של  הצרכנים הצעירים הללו שימשיכו להשפיע על ענף המזון והמשקאות עוד עשרות שנים.

שתפו:


הגיבו:

צרו קשר: