חפש
צרו קשר

ERP 3.0

מדוע אנשים נמצאים בליבת הדור האחרון של התוכנות העסקיות לתעשיה?

ERP 3.0
מדוע אנשים נמצאים בליבת הדור האחרון של התוכנות העסקיות?
מאת: דדי מלאך, סמנכ"ל התפעול בחברת Intentia.
דדי מלאך - צילום נטיה סקיב פורסם בירחון "שרשרת אספקה" גליון 122, אפריל 2020.

הייצור התעשייתי מתפתח ברמה חסרת תקדים, וכך גם פתרונות התוכנה מאחוריו. אמנם פתרונות ERP אפשרו במשך עשרות שנים ניהול מידע ותהליכים מקצה לקצה, אך בחלק מהמערכות המוקדמות לא הייתה קיימת גמישות. אפילו פתרונות ה- ERP מהדור השני היו לעיתים מורכבים מידי ולא עשו מספיק כדי לעזור להגביר את תפוקת כוח האדם.
בפתרונות מהדור השלישי מצב זה משתנה. פתרונות ה- ERP מקבלים מתיחת פנים. גישה חדשה זו, ERP 3.0, מתמקדת בהעצמת כוח אדם, בזירוז משימות ותמיכה בקבלת החלטות מהירה. תובנות המונעות ממידע ומופעלות על ידי בינה מלאכותית (AI) נמצאות בבסיס הגישה המודרנית הזו, וההשפעה הפוטנציאלית שלהן על הפריון היא אדירה.
 
מבט לעבר
זה הוגן לומר שפתרונות ERP בעבר קיבלו לעתים קרובות סיקור עיתונאי גרוע. גרסאות מסורתיות מוקדמות היו בדרך כלל יקרות, לא גמישות, קשות לשימוש וכואבות ליישום. הדור הבא של ה- ERP ביקש להתמודד עם החסרונות הללו, והביא עמו עיצוב יפהפה וחוויות משתמש אינטואיטיביות לשולחן העבודה, גמישות על ידי אפליקציות ענן ,נגישות משופרת לנייד והכנסת יכולת הפקת תובנות נוספת באמצעות BI ו- AI.
אך למרות ששחקני תעשיה רבים טוענים כי הדור השני של פתרונות ה- ERP מייצג את שיא הבגרות של הענף וגורם לעלייה ברווחיות עבור היצרנים, מחקרים מצביעים על תמונה שונה.
 
בעיית הפרודוקטיביות
למרות שהשקעות ERP ללא ספק מספקות החזר ROI משמעותי, נושא אחד עיקרי עדיין מהווה בעיה עבור היצרנים כיום: פרודוקטיביות. האחרונה, הנמדדת בנפח העבודה המיוצר לשעת עבודה, נותרה בעיה עצומה ברחבי העולם מכיוון שהשיעור שלה בקרב כלכלות מתקדמות רבות הגיע כמעט לשפל היסטורי.
אף שהסיבה המדויקת לנפילה אינה ברורה, התפוקה היא המפתח לצמיחה כלכלית לטווח ארוך ולסטנדרט מחיה גבוה יותר. כוח עבודה פרודוקטיבי חיוני ליעילות תפעולית, עמידה בדרישות הלקוחות, בקרת עלויות ושמירה על מרווחים בשוק גלובלי תחרותי ביותר. לפיכך, רמות התפוקה הנוכחיות מייצגות אתגר שלא ניתן להתעלם ממנו.
בריטניה, למשל, אמורה לדווח, באופן תיאורטי, על רמת תפוקה גדולה, הנובעת מתעשיות הנדסה, היי-טק ותרופות חזקות שהשקיעו בדיגיטליזציה מואצת כדי להביא לביצועים חזקים. עם זאת, המציאות היא שהפרודוקטיביות יורדת בבריטניה ללא סימנים לכך שמגמה זו תתהפך בקרוב. שיעור התפוקה לשעה אמורה לעלות ב- 0.2% בלבד בשנת 2019, לעומת שיעורים של יותר מ 2%  בממוצע בעשור שלפני 2008.
 
 הכירו את ERP 3.0
כאשר מנהיגים ברחבי העולם בוחנים דרכים להתמודד עם בעיית הפרודוקטיביות, הם עומדים בפני מספר מוגבל של אפשרויות. בהיעדר יכולת להעסיק עובדים נוספים, שהם מותרות שפשוט אי אפשר להצדיק באקלים העסקי הנוכחי, לאנשים נדרשת עזרה על מנת לבצע משימות מורכבות. עם זאת, יש להביא בחשבון כי הטכנולוגיה ממשיכה להתפתח. פיתוח פלטפורמות ERP, ששמות במרכז העיצוב שלהן את האנשים והפרודוקטיביות, יביא לשינוי המכונה ERP 3.0.
הרעיון של אנשים שנמצאים במרכז ה- ERP עשוי להראות על פני השטח כאוקסימורון. עם זאת, לכל מי שאי פעם הניף את ידיו באוויר בתסכול על כך שלא הצליח לאחזר את המסמך הדרוש כדי לפתוח צוואר בקבוק, להגיב לשאילתת שרשרת האספקה, להשיג חלק חילוף או להבטיח שהמשלוח יתבצע בזמן, הוא בהחלט יהווה מהפכה. התקריות הקטנות הללו נערמות, גורמות לעיכובים, לפגיעה בקבלת ההחלטות ולהפרעה בפעילות חברה שיתופית וחדשנית. אי אפשר עוד לסבול  הפרעות כאלה בזרימות עבודה, בין אם ברצפת הייצור או במשרדים.
 
העצמת אנשים
האמרה הישנה כי הטכנולוגיה הטובה ביותר תיכשל בידי האנשים הלא נכונים מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם. כמובן, אנשים ולא מערכות הם האחראים בסופו של דבר להנעת ערך עסקי - בין אם באמצעות שיפור מתמשך או טרנספורמציה דיגיטלית כוללת של החברה. מערכות שנועדו למקסם את הפוטנציאל של אנשים ולהעצים אותם נועדו אפוא להצליח.
ERP 3.0 מגלם אתוס זה ועוסק במתן כלים שיעזרו לאנשים להיות הטובים ביותר שהם יכולים להיות דרך העצמת כוח אדם, זירוז משימות ותמיכה בקבלת החלטות מהירה על סמך התובנות האחרונות והטובות ביותר. פונקציונליות חדשנית, כמו יכולות דיווח עצמי, תחומי עבודה מוגדרים על ידי משתמש, ניתוחים מוגברים המציעים פתרונות, מדע חזוי ועוזרים אישיים המגיבים לקול, עוזרים להניע גישה חדשה זו.
שינויים אלו לא נועדו רק להקל על חווית המשתמש  אשר כבר טופלה. שינויים אלו מתמקדים בתמונה השלמה של כל עובד, החל במפעיל מכונה שצריך לאמת שינוי במפרט וכלה במנהל עסקים שמתכנן מטלות צוות. טכנולוגיה יכולה לסייע בקבלת החלטות מושכלות, התערבות יזומה, פתרון בעיות יצירתי ושיתוף נתונים חוצה מחלקות. יתכן והיא מורידה חסמי כניסה עבור אנשים בפעילויות מורכבות יותר, אוטומציה של תהליכים או שימוש ב- AI במשימות מסוימות, ומספקת תובנות משופרות כדי להעצים את העובד להגדיל את הביצועים שלו.
בדרך כלל, כשנשאלים יצרנים לגבי האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפניהם, הם יתייחסו לאנשים ופערי כישורים כאל האיומים העיקריים העומדים בפניהם בשנים הקרובות. למעשה, סקר שנערך לאחרונה על ידי לשכות המסחר הבריטיות דיווח כי היצרנים הבריטיים מתמודדים עם המחסור הגדול ביותר בעובדים מיומנים מאז 1989. באופן מסורתי, האתגר הזה נתפס כנפרד מהטכנולוגיה, אך ERP 3.0 מתייחס אליהם ותומך בגיוס, שמירה ופיתוח של אנשים בכמה היבטים.
כמובן, יהיה קשה למצוא חברה המסמנת מערכות כ-  USPבפרסום לחיפוש עובדים. עם זאת, מי שמטפח תרבות שמחבקת חשיבה ומערכות מודרניות, אשר לא רק מקלות על השלמת משימות, אלא מציעות יותר נראות ומעורבות ופחות אימונים, בהכרח יגבירו את שביעות הרצון של העובדים. כתוצאה מכך הן יגבירו גם את האטרקטיביות והשימור של העובדים וכך יהפכו לארגון יצרני ובעל תפוקות גדולות יותר.
בהמשך לכך, ERP 3.0 עוסק באתגר הכישורים באמצעות עדיפות להתפתחות של אנשים והבטחת הכרה בפוטנציאל. כישורים יהפכו למקסימליים וכישרון יפותח, או ייושם, לתחומים המתאימים ביותר. בעיקרו של דבר, כישורים נבחנים ומוערכים באופן דומה לפס ייצור, מוכוונים למיטוב תפוקה והפחתת פסולת.
 
כוח לאנשים
בסופו של דבר אם אפשר להעצים אנשים להיות פרודוקטיביים יותר, ארגונים יהפכו לפרודוקטיביים יותר וכלכלות ישגשגו כתוצאה מכך. טכנולוגיה היא הכלי הטוב ביותר שיש לנו במסע להשיג חזון זה, והדור החדש של פתרונות ERP יהיה זה שיוכל להכריע.
 
ברוך הבא ל- ERP 3.0.

שתפו:


הגיבו:

צרו קשר: